onsdag 26. januar 2011

Kurs i kortlaging

For en stund siden begynte jeg med kortlaging. Interessen har bare vokst og vokst. På mandag var jeg på nybegynner kurs i kortlaging. Det var virkelig morsomt og inspirerende. Dette gav absolutt mersmak. Her er de 3 kortene vi laget på kurset.


Jeg likte denne stilen godt. Den ser litt gammel ut på en måte. Jenta på framsiden er stemplet på og deretter fargelagt med tusj. Jeg liker bretten/åpningen både nede og oppe på kortet. Dette gjør kortet mer spennende og spesielt synes jeg.




Bildet på framsiden er også stemplet på, men det er stemplet på et slags fotopapir og stemplet blir seende veldig "fotoaktig" ut. Bak bildet på framsiden er det et loddret brunt mønster. Dette gjorde seg virkelig på kortet. På dette kortet er brettingen på innsiden av kortet veldig spesiell. Jeg har i allefald ikke sett denne metoden før.

 


Et lite søtt kort. Det skal egentlig stå "klem til deg" på framsiden men jeg klarte å gjøre noe galt slik at jeg mistet litt av boktavene k og g. Dette er et litt enklere kort men det er likevel en god ide.

Jeg er veldig fornøyd med dette kurset. Det gav virkelig inspirasjon. Jeg likte disse måtene å lage kort på. Her ser jeg for meg at man kan bruke disse metodene og eksperimentere seg litt frem. Jeg gjør meg også noen tanker om at det finnes mange måter å brette kort på. Man har lett for å brette papiret i to, men det er også morsomt å kunne brette på ulike måter.

Superfornøyd med kurste.. Veldig morsomt :)

Dette er vel kanskje kursets bakside.. Pengboken ble noe flatere etterpå..hehe :P

4 kommentarer:

Nina sa...

hei igjen! du har vært mer heldig med bildene enn det jeg var. mine ble litt for mørke.
Trivelig med kurs,men det er også mye å finne på nettet av maler og tips. Så du får ta deg en runde innom ulike blogger å se :D
Ser at du kjøpte hjertepunchen. hadde veldig lyst på den selv, men kom ikke så langt at jeg fikk kjøpt den. Nå vet jeg hvem jeg skal spørre om jeg trenger noen hjerter :D

mamma sa...

Så fantastisk flott :o)
Dette må æ bare få en liten innføring i...

Nina sa...

Trel har lagt ut flere nybegynnerkurs. Tenkte jeg skulle sende en epost for å høre om det er det samme som vi gjorde eller om det er andre teknikker/brettinger.

http://www.mamut.net/trel/subdet90.htm

tankespinn86 sa...

Mamma: tenkte meg at du kom til å like dette :) dette skal du få liten innføring i ja ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...