torsdag 15. september 2011

Blanke ark

Et program som varmer lærer hjertet mitt og jeg lar meg så klart engasjere. Jeg har gledet meg til dette programmet og vær torsdag sitter jeg foran fjernsynet og følger med. Som lærer utvikler man seg hele tiden, og jeg føler at jeg kan ta med meg nyttig lærdom fra dette TV programmet. Blanke ark setter fokus på de som synes skolen er vanskelig, har mistet interessen for skolen eller som rett og slett har gitt opp. Her satses det på tilrettelagt undervisning og ikke minst variert undervisning. Det fokuseres på hvordan vær enkelt lærer best. Det gir meg mening. Man kan ikke forvente at alle lærer på samme måte som foreksempel ved å se på tavlen og gjøre oppgaver. Ved å ha variert undervisning vil man kunne dra med flere og det vil gi flere mestring. Det er viktig at undervisningen ikke blir for ensformig. Det vil bare dra med en liten del av klassen. Læreren er dyktig og man kan lære mye av hans måte å være på og undervise på. I tillegg kan man få ideer til undervisningsopplegg.


Et veldig flott program!

3 kommentarer:

aina sa...

Jeg har aldri fått sett dette programmet.. Skulle ønske jeg hadde. Er sikker på at det er kjempeinteresant selv om jeg ikke er lærer..

Jenny sa...

Hei Linda!
Lenge siden sist. Håper alt står bra til med deg. Du er nok en av de virkelig gode lærerne slik jeg kjenner deg. Nå er jeg forøvrig flyttet til Volda og tar sosionomutdanning ved høyskolen her, du er hjertelig velkommen på besøk:-)

tankespinn86 sa...

hei Jenny :) Takk. Lenge siden sist ja, men det var veldig hyggelig å møte deg på cafe i byen :)så spennende at du har begynt å studere igjen. Jeg må ringe deg en dag å få høre hvordan det går. Hvis jeg er i nærheten så skal du ikke se bort i fra at jeg stikker innom ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...