mandag 3. oktober 2011

Brodering

Nå har jeg prøvd meg på noe helt nytt. Nemlig brodering. Nå og da har jeg tenkt litt på at det kanskje var litt morsomt å prøve. En dag bestemte jeg meg for å ta en tur innom "Husfliden" for å gjøre noe med denne tanken. Jeg letet i mange små og store hefter til jeg fant et bilde som jeg virkelig falt pladask for. Jeg tenker slik at man må lage noe man synes er fint selv, for da blir det motiverende å holde på med. Her er resultatet:

Mitt første broderi

Jeg synes faktisk det er morsomt å brodere. Ordet faktisk kommer av at jeg hadde aldri trodd at jeg skulle like det så godt. Jeg har vel egentlig aldri vært spesielt interessert i brodering eller annet håndarbeid, så mamma ble nok litt sjokkert da hun fikk et broderings-spørsmål i telefonen. Men nå er jeg i gang med mitt andre broderi. Det er forresten en fin høst/vinter hobby. Det er koselig å sitte å brodere på mørke kalde kvelder. Dette er noe man kan gjøre sammen også. Jeg har selvfølgelig fått mamma til å ta fram gamle broderingskunster, så vi har hatt en broderingskveld sammen. Det blir nok flere av dem :)




Jeg har satt broderiet i ei bilderamme.

2 kommentarer:

aina sa...

Det ble kjempebra.. ..og jada.. jeg ble veldig overrasket da du skulle begynne å brodere. Ingenting er vel bedre enn å oppdage at men har sansen for nye interesser :))

Nina sa...

Kjempefint.

Brodering er artig. Har selv brodert en del ting, blant annet en julekalender (kjempestor) og en påskeløper. I tillegg har e to juleløpere som ikke er helt ferdig. Den ene mangler bare noe småtteri, den andre litt mer. Får se om jeg får de ferdig til jul i år.

Om du skal bestille flere broderier, anbefaler jeg atelier margrethe. De har utrolig mye fint. Fikk katalogen i posten i dag. Men har nektet meg selv å åpne den før jeg er ferdig med de to broderiene jeg har. De har også egen nettside.

Da er det straks høstferie for min del. Vi sees på tirsdag. Blir trivelig å ha deg hos oss igjen :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...