søndag 13. november 2011

Strikking faktisk!

På overskriften står det "strikking faktisk". Jeg overrasket nemlig meg selv da jeg fikk lyst til å prøve å strikke. Det begynte med at mamma hadde funnet ut at hun skulle ta opp strikkingen igjen, så da fant jeg ut at dette var noe jeg kunne teste ut, til tross for at jeg har vært skeptisk til strikking i mange år. Som sakt ble jeg ganske overrasket da jeg begynte å strikke, men jeg ble enda mer overrasket da jeg fant ut at jeg faktisk syntes det var morsomt og koselig å strikke. Jeg har strikket ferdig en hals. Her er resultatet:


Ps. Jeg er veldig glad i den grønnfargen!

Nå er jeg i gang med mitt andre strikke prosjekt. Jeg har ikke kommet så veldig langt siden jeg har brodert en del også i det siste, men vi får se :)
Jeg venter enda spent på pakken jeg har bestilt fra Ateljè Margaretha :)

2 kommentarer:

Nina sa...

Halsen ble kjempefin. Artig å bruke noe som man selv har laget. Har selv strikket noen kofter, men da med hjelp av mamma. Trengte hjelp til opplegging (klarer ikke å legge opp på en fornufti måte, så trengte hjelp) og til å forklare når det skulle økes og sånn.Har lyst på mariusgenseren, så kanskje jeg må ønske meg ny strikking til jul :)

aina sa...

Halsen ble flott den, og tro hvor varm den skal bli til vinteren. Det er forresten en genial måte å strikke sjerf/hals på. Slipper å plages med de lause endene som aldri er der de skal være.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...