søndag 22. januar 2012

Endelig fikk jeg fanget nordlyset med kameraet

Jeg har lenge ønsket meg et "nordlys bilde" og har fulgt ekstra nøye med på himmelen på klare kvelder, men det er når man minst venter det at det dukker opp.. Plutselig på tur hjem fra mine foreldre oppdager jeg nordlyset. Da ligger selvfølgelig ikke forholdene helt til rette for å få det perfekte bilde av nordlyset. Stativet ligger hjemme, og siden vi sitter i bilen så er vi nøtt til å bare svinge ut en plass hvor det er utkjørsel og ikke ved den perfekte plasseringen i forhold til nordlyset. Men... ved hjelp av beggen min som jeg brukte som stativ fikk jeg i allefald tatt mitt første bilde av nordlyset. Her er resultatet:

Jeg kommer nok helt sikkert til å prøve å ta flere bilder av nordlyset i framtiden, og da håper jeg på den perfekte plasseringen.. Men jeg er i allefald fornøyd med mitt første "nordlysbilde" :)

1 kommentar:

aina sa...

Flott et nordlys :)) Artig å fange sjeldnere og vanskeligere fenomener i naturen :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...