onsdag 18. januar 2012

Nattbilder/mørkebilder og lang lukkertid

Det er veldig gøy å eksperimentere med nattbilder/mørkebilder og lang lukkertid. Lukkertid er noe jeg har blitt mer og mer engasjert i. Nå har jeg lenge konsentrert meg om ISO og blenderåpning imens jeg har latt kameraet tatt automatisk valg på lukkertiden. Men.. når jeg nå har oppdaget lukkertiden så blir det mye testing med den. Å eksperimentere med lukkertid og mørketid er helt genialt. Her er noen eksempler på eksperimenter:

Jeg synes bil-lys kan gi mange ulike og stilige effekter. Her var jeg ute å fotograferte i blåtimen.


Bybilde

1 kommentar:

aina sa...

Flotte bilder :)). Jeg likte veldig godt det siste blidet med togvognene på. Noe med lys, mørke og blåfarge sett i sammenheng tror jeg :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...